Forrasztás

Bár a gépjármű villamosságban nem a legjellemzőbb kötési forma a, de előfordul, hogy alkalmazzák, akár kényszerből is. Amit nagyon fontos tudni, hogy ha vezetékkötést forraszunk, akkor az minden esetben tehermentesíteni kell. Ennek oka, hogy rezgés hatására (ami egy autóban rendesen előfordulhat) a forrasztás határán repedések keletkeznek a vezetékben, és hamar a töréséhez vezethet. Ezért kell minden esetben a kötést tehermentesíteni, és akkor a forrasztás is hosszú életű lehet.

(Nagyon sok 80-as években készült autó biztosítéktáblája forrasztott, és ma már a sok-sok futott kilométer és a környezeti hatások miatt, nagyon sok a forrasztás törése, amit időről időre újraforrasztással kell javítani).

 

A kínálatban megtalálhatóak a forgórészek, állórészek javításához szükséges nagy hőteljesítménnyel rendelkező "bádogos” pákák, a mindennapi javításokhoz szükséges pillanatforrasztó pákák mellett jelen vannak a folyamatos üzemű kisebb teljesítményű „Weller” jellegű és a gáz fűtésű pákák is amelyekhez elektromos áram sem szükséges.

A pákák mellett a legfontosabb segédanyag a forrasztó ón (vagy köznépies nevén cin) amiből szintén áll rendelkezésre boltunk polcain. A megfelelő forrasztás elvégzéséhez szükség lehet folyasztószerre (pl. TS560 forrasztó olaj, TS570 forrasztó krém).

A pákák alkatrészeiből van olyan ami nem örök életű, a pillanatpákák hegyei folyamatosan cserére szorulnak, és a „weller” jellegűeknél is előfordulhat, hogy a hegyet cserélni kell. Illetve a fűtőbetétek cseréje is időnként szükséges lehet, ezekből is tartunk raktárkészleten.