Keresés

Kosár  

Nincsenek termékek a kosárban

Szállítás 0 Ft‎ Összesen 0 Ft‎

Ellenőrzés

Kategóriák

12/24V USB töltő 3A feszültségkijelzéssel

Kompakt, szivargyújtó aljzatba csatlakoztatható jó minőségű töltő. Képes tölteni a mobiltelefonokat és tableteket is, valamint minden olyan eszközt ami 5V és maximum 3A áramfelvételt igényel.

Termékjellemző:

Feszültségkijelzés színe: piros

Tápfeszültség: 12V/24V

USB aljzatok száma: 2db

Teljes leírás


3 800 Ft‎ Áfával

38417

Egy nagyon hasznos "kütyüt" szeretnénk megosztani veletek. Minden autóhasználónak remek kiegészítő, de akik városban autóznak elsősorban azoknak szinte kötelező. Sőt egy két legyet ütünk egy csapásra.

Szivargyújtóra csatlakoztatható USB aljzattal rendelkező telefon, tablet és egyéb szabványos USB porttal tölthető készülékeket tölt, emellett tájékoztat az autó akkumulátor töltésének állapotáról is.

Nem kell sem autóvillamossági szerelőnek, sem elektromérnöknek lenni ahhoz, hogy ellenőrizzünk az akku állapotát, sőt erre elég egy pár pillantás.
Az eszközön leolvasott felszültség értékek a következő jelentik:
Motor álló helyzetében jellemzően lekapcsolt fogyasztók nélkül (legtöbb autónál van a gyújtáskapcsolónak olyan állapota, amikor nincs gyújtás az autón (nem „él” a műszerfal, kontrollámpák nem világítanak), de bizonyos fogyasztók, pl. rádió és a töltőaljzat működik. Ez a legideálisabb „mérési mód”.):
11.6V alatt rossz a töltöttség az is elképzelhető, hogy már nem fog tudni beindulni sem az autó. Ha el is indul az autó, mihamarabb fel kell tölteni az akkumulátort! Sokat segíthet a helyzeten (bár lehet a legdrágább megoldás), ha egy hosszabb távú utat beiktatunk (legalább 50-100km). Azért veszélyes ez az állapot az akkumulátor számára, mert itt egye inkább megindul a szulfátosodás, nagyban növekszik a veszélye annak, hogy idő előtt tönkremenjen. Ha töltés vagy hosszabb út után, ez a jelenség nem jelentkezik újra rövid idő múlva ismét, akkor nem kell hibára gyanakodni. Ha újból előfordul, akkor az autó töltésrendszerének és akkumulátor szakműhelyben való ellenőriztetése szükséges. Azonban a töltésrendszer tájékoztató jellegű ellenőrzésében is segít egy ilyen töltő (részletek kicsit lentebb).
11.9V nagyon gyenge töltöttség, mihamarabb fel kell tölteni az akkumulátort. Ez a feszültségállapot is káros az akkumulátora a fent említett jelenség miatt. Ebben az esetben is ugyan úgy kell eljárni, mint az előző esetben.
12.8-12V között általában minden rendben van, tennivaló nincs.

Ha jár a motor akkor a jelentés a következő (érdemes a leolvasást indítás után legalább 1-2 perccel, minimum 2000-2500 fordulaton leolvasni):
13.2V alatt mindenképpen ellenőriztetni kell az autó töltésrendszerét, mert túl alacsony a töltőfeszültség. Ha így használjuk az autót, akkor hamarosan indulásképtelenné válhat és még az akkumulátor is károsodhat.
13.2V-13.4V között még nem feltétlenül jelent hibát, de ha ez a jelenség folyamatossá válik, mindenképpen javasolt egy felülvizsgálat. Ilyenkor még elejét lehet venni a komolyabb meghibásodásnak vagy az akkumulátor károsodásának.
13.4-14.8V alapvetően a töltés megfelelően működik, az akkumulátor folyamatos töltése biztosított. Ebben az üzemállapotban érhetjük el, hogy az akkumulátor hosszú időn keresztül megtartja kondícióját, és egy fagyos reggelen biztosan el fogja indítani az autónkat.
14.8V felett. Ha hosszabb időn keresztül ezen érték feletti olvasunk le, akkor mindenképpen javasolt a töltésrendszert ellenőriztetni. Vannak olyan gépjárművek, ahol bizonyos üzemállapotban megengedik a 14.4V-tól magasabb feszültséggel való töltést, de jellemzően ez sem folyamatos üzemállapot. A folyamatos túltöltés az akkumulátort jelentősen károsítja, sőt akár teljes tönkremeneteléhez is vezethet.

Látható tehát, hogy ezzel az apró kütyüvel óvhatjuk autónk akkumulátorát, valamint pénzt takaríthatunk meg azzal, hogy egy apró olcsón elhárítható hiba miatt ne következzen be egy nagyobb, de jelentősen drágábban elhárítható hiba.

A rövid távokon használt autók esetében, főként ott ahol sok az elektromos fogyasztó elsősorban télen érdemes rendszeresen ellenőrizni ezeket az értékeket azért, hogy reggel ne érjen minket meglepetés.

 



Ilyen esetekben jól jöhet egy „zsebbika”, de erről majd legközelebb… Remélem ezekkel az információkkal segítettem abban, hogy legközelebb is biztosan elinduljon!